crescine covers

Objavljena četiri nova izvješća o europskoj filmskoj industriji u sklopu projekta CresCine

ruj 25, 2025 | CresCine, Vijesti

U sklopu Obzor Europa projekta CresCine, koji se bavi povećanjem međunarodne konkurentnosti i kulturene raznolikosti filmske industrije na malim europskim tržištima, tijekom ljeta objavljena su četiri nova izvješća o europskoj filmskoj industriji. Izvješća donose uvid u izazove i promjene u distribuciji malih europskih filmova, strategije za održiva art kina, nove marketinške pristupe za male kinematografije te ulogu blockchaina u transformaciji filmske industrije.

Mali europski filmovi: izazovi i pokretači promjene za distribuciju i prikazivanje

Izvješće donosi analizu filmskih ekosustava u sedam manjih europskih zemalja – Hrvatskoj, Danskoj, Estoniji, Flandriji (Belgija), Irskoj, Litvi i Portugalu – te ih opisuje kroz četiri orijentacije: kulturnu rezonancu (fokus na domaću publiku), umjetnički film (sadržaji orijentirani na festivale), izvoz (izlaz na međunarodno tržište) i produkcijske usluge. Ključni izazovi koje ove zemlje dijele odnose se na privlačenje publike u vlastitim državama, postizanje međunarodnog priznanja putem festivala i ulazak na tržište streaming platformi. Iako se radi o malim i jezično specifičnim tržištima, pokretači promjena uključuju rastući značaj koprodukcija, uspjehe na festivalima i sve veću važnost digitalnih distribucijskih kanala. Cijelom izvješću možete pristupiti ovdje.

Strategije za izgradnju održivih art kina u Europi

U ovom se izvješću istražuje kako europska art kina mogu postati održivija u kontekstu novih društvenih, ekoloških i tržišnih izazova. Naglasak se stavlja na ekološku održivost, osnaživanje stručnjaka, inovativne modele financiranja i distribucije te jačanje kulturnog značaja ovih prostora. U okviru istraživanja provode se pilot-projekti u sedam zemalja, s ciljem razvijanja smjernica koje bi malim tržištima omogućile bolju vidljivost i konkurentnost, bez kompromitiranja umjetničke kvalitete i kulturne raznolikosti. Izvješće možete pročitati ovdje.

Osmišljavanje učinkovitih marketinških strategija za filmove s malih europskih tržišta

Ovo izvješće bavi se pitanjem kako osmisliti učinkovitije marketinške pristupe za filmove s malih europskih tržišta. Tradicionalne strategije, osmišljene za veća tržišta, često budu nedovoljno prilagođene tržištima s ograničenim resursima, publikom i infrastrukturom. Zato se naglašava važnost inovativnih rješenja prilagođenih lokalnim kontekstima – od upotrebe društvenih mreža i digitalnih kampanja, do suradnji s festivalima i kulturnim institucijama – kako bi filmovi iz manjih kinematografija pronašli put do šire publike. Izvješće je dostupno ovdje.

Uloga blockchaina u transformaciji europske filmske industrije

Blockchain tehnologija istražuje se kao potencijalno rješenje za brojne probleme u filmskoj industriji, uključujući evidenciju prava, raspodjelu prihoda i upravljanje licencama. Kroz primjere se prikazuje kako se već eksperimentira s pametnim ugovorima, tokenizacijom i novim modelima financiranja, iako je primjena još u ranoj fazi i suočena s regulatornim i tehničkim izazovima. Preporuke uključuju razvoj zajedničkih standarda, jasniji pravni okvir te podršku manjim produkcijskim kućama kako bi blockchain mogao postati realan alat za transparentniju i učinkovitiju europsku filmsku industriju. Cijelo je izvješće dostupno ovdje.

Sve informacije o CresCine projektu možete pronaći na mrežnoj stranici projekta.

Read more

IRMO znanstvenice na međunarodnom kongresu ENCATC 2025

IRMO znanstvenice na međunarodnom kongresu ENCATC 2025

Znanstvenice Odjela za kulturu i komunikacije i CULTMED suradnice, dr. sc. Aleksandra Uzelac, dr. sc. Ana Žuvela i dr. sc. Dea Vidović sudjelovale su na 33. kongresu europske mreže za obrazovanje i istraživanje u kulturnom upravljanju i kulturnoj politici - European...