Prvi poslijediplomski tečaj Political Economies of the Media, održan u rujnu 2023. u Interuniverzitetskom centru (IUC) u Dubrovniku oblikovale su rasprave o temama poput vlasništva nad medijima, rada, sadržaja, regulacije, infrastrukture i svakodnevne medijske prakse. Događaj svake dvije godine organiziraju Institut za razvoj i međunarodne odnose (IRMO) i Sveučilište u Ljubljani koje europskim polaznicima dodjeljuje ECTS bodove. Tečaj su vodili Thomas Allmer (Sveučilište Paderborn, Njemačka), Paško Bilić (IRMO), Benjamin Birkinbine (Sveučilište Wisconsin, Osh-Kosh, SAD), Jaka Primorac (IRMO), Jernej A. Prodnik (Sveučilište u Ljubljani, Slovenija), Toni Prug (Sveučilište u Rijeci) i Sašo Slaček Brlek (Sveučilište u Ljubljani).
Odabrani radovi doktoranada koji su sudjelovali na ljetnoj školi sada su objavljeni u tematskom broju časopisa Political Economy of Communication, koji su zajednički uredili voditelji tečaja. Časopis je otvorenog pristupa i indeksiran u bazi Scopus. Tobias Stadler (Sveučilište Oldenburg, Njemačka) smješta digitalni kapitalizam u kontekst dugotrajne transformacije kapitalizma. Thomas Zenkl (Sveučilište u Grazu, Austrija) predlaže taktički pristup otporu algoritamskom upravljanju putem metodologije „prekida rutine”. Igor Išpanović (Sveučilište u Beogradu, Srbija) analizira prekarizaciju novinara u kontekstu srbijanskog medijskog sustava. Corinne Weinstein (Sveučilište Rutgers, SAD) kritički promišlja neoliberalnu instrumentalizaciju identitetske politike u američkoj televizijskoj produkciji. Zajedno, ovi radovi mladih istraživača nude interdisciplinarnu i kritičku mapu medijske moći, nejednakosti i otpora.
Svi članci dostupni su ovdje: https://www.polecom.org/index.php/polecom