U novom broju IRMO Aktualno, dr. sc. Jaka Primorac analizira aktivnu ulogu publika i gledanost domaćeg filma s malih europskih tržišta, stavljajući poseban fokus na Hrvatsku. Uz analizu produkcijskog volumena u kontekstu financiranja domaćeg filma te kino infrastrukture, dan je pregled žanrovskog profila lokalne proizvodnje. Autorica ujedno problematizira pitanja angažmana publike s domaćim sadržajem na online platformama, a posebice s domaćim komedijama. U radu se pokazuje kako publike nikad nisu pasivne, niti u slučaju posjećivanja kina, niti u slučaju upotrebe streaming platformi. Gledateljice i gledatelji aktivni su stvaratelji sadržaja, čiji je izbor složen proces u kojem algoritamske preporuke imaju svoju ulogu, ali tu ulogu ima i kuriranje kroz platforme trećih strana, osobne preporuke te društveni moment. Autorica pokazuje kako domaći sadržaj otežano pronalazi svoj put uslijed malog proizvodnog volumena, skromnih marketinških budžeta, strukturnih ograničenja globalne filmske industrije, dominacije američkih online platformi i platformi trećih strana te algoritamskog formata. Rad je nastao na temelju podataka projekta CresCine (Povećanje međunarodne konkurentnosti filmske industrije na malim europskim tržištima) koji je financiran od strane Europske unije putem programa Obzor Europa (broj ugovora: 101094988).
Najnovijem izdanju IRMO Aktualno možete pristupiti ovdje.



